• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Nej precis, det var det jag skrev - att de individuella parametrarna bör väga tungt

Fick inleda feb 6 och betalplan kom 26 mars
Alltså Terry fick inledande någonstans i oktober och väntar fortfarande på betalplan du fick förra månaden och redan fått betalplan-verkligen konstigt, man måste dra slutsatsen att något inte är som det ska.Handlädare eller???
 

k3nj0hn

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Jag har passerat 6 månader för någon dag sedan så min betalplan bör komma under april antar jag. Sen börjar ju den riktiga väntan för sen ska alla delges detta.
Alltså Terry fick inledande någonstans i oktober och väntar fortfarande på betalplan du fick förra månaden och redan fått betalplan-verkligen konstigt, man måste dra slutsatsen att något inte är som det ska.Handlädare eller???
Fick han inte inleda 20 feb? Jag skickade in ansökan 13 september och fick samtal av kfm feb 5.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Ja det stämmer, börjar snart närma sig två månader ifrån jag fick inledande.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Min ansökan.

Enligt KFM ska det ta cirka 9 månader ifrån att din ansökan registreras tills dess att du får beslut.
Är nog väldigt individuellt även den beräknade tiden. Jag är inne på månad 10 nu och flera gånger har processen avstannat för borgenärer fått tummen ur att skicka in skulder som ska ingå i saneringen. Har inte längre dåligt samvete för att jag drog på att skriva under delgivningar när jag släppte allt. Borgenärerna drar uppenbarligen också på saker och ting som inte gynnar dem. Först skulle varje borgenär få 38% av vad jag var skyldig. Sen dess har 500 000 kr i skulder ytterligare skickats in så nu vet jag inte. Det enda jag vet är att mitt inledande löper på och att jag hoppas på lagakraftvunnet beslut innan sommaren.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Kunde du inte påtalat dessa skulder själv i ett tidigare skede utav processen?
Men jag misstänker också processen kommer att ta 10 månader i mitt fall också - vilket är helt okej förutsatt att man faktiskt får sin sanering till slut...
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Hej!
Jag fick nyss förslag om skuldsanering och betalplan på 5 år som startar juli 2024. Ringer imorgon och godkänner förslaget. Nu kommer vi till min fråga- det beloppet som jag ska betala varje månad är väl passerat på om min sambo jobbar och får inkomst efter hennes utbildning? Annars kan jag inte betala när det är bara jag som jobbar och sambon har 0 inkomst just nu. Hon blir klar juni 2024 och KF räknar med att sambon får jobb (inkomst) september 2024, därför det står att jag ska börja betala från o med september 2024 trots betalplanen startar juli 2024 och det står att jag inte ska betala under juli och augusti månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp